Rating: | |
Category: | Other |
Az előadás rendezője, Kerényi Miklós Gábor szerint "a mű, bár társadalmi feszültségekkel teli, mégis főként a szerelem erejéről mesél".
Miss Saigon - Operett Szinhaz - 2011 |
Szereposztás:
Professzor: Szabó P. Szilveszter
Kim: Vágó Zsuzsi
Chris: Dolhai Attila
John: Feke Pál
Ellen: Bordás Barbara
Thuy: Kerényi Miklós Máté
Gigi: Csengeri Ottília
Tulajdonos: Csuha Lajos
(Operettszínház, 2011. szeptember 15-től (csütörtök) /több választható időpont!/
"A musical, amely már legenda" - hangzott a Newsweek kritikája alig néhány héttel a Miss Saigon 1989-es premierje után. S valóban, nem tévedtek, Claude-Michel Schönberg musicalje több tízezerszer ment szerte a világon. "Musicalek jönnek és mennek, de ez a darab maradandó" - írta a Sunday Times, s az újságírónak igaza lett, hiszen a Miss Saigon a tíz leghosszabb ideje játszott zenés előadás között van.
A 17 esztendővel ezelőtti produkció alkalmával a jogtulajdonos, Cameron Mackintosh úgy mutatta be egy televíziós interjúban a Budapesti Operettszínház jelenlegi főigazgatóját, mint az alkotót, aki a legjobb Miss Saigont rendezte.
Ebben az előadásban lép először egy színpadra, egy produkcióban két musicalsztárunk: Christ, az amerikai katonát Dolhai Attila, míg jó barátját, Johnt Feke Pál alakítja, mellettük legkiválóbb művészeink láthatók a Miss Saigonban, többes szereposztásban. Mindemellett érdekesség, hogy most is az 1994-es kreatív csapat, köztük a rendező, KERO® hozza létre a produkciót.
Katartikus élményt kínál szinte minden nézőnek!
A Miss Saigon Giacomo Puccini Pillangókisasszony című operája alapján íródott. Egy kudarcra ítélt románcot ír le a hetvenes évekbeli Saigonban, a vietnami háború idején. A musicalt állítólag egy fénykép ihlette, amelyet Schönberg véletlenül talált egy újságban. A fotón egy vietnami édesanya volt, amint éppen elköszön a lányától a Tan Son Nhut Légibázison. A lány az Egyesült Államokba utazott, ahol az édesapja egy volt amerikai katona, és olyan pozícióban volt, amelyben jobb körülményeket tudott a lányának biztosítani. Schönberg az édesanyának ezt a tettét úgy nevezte el, mint a "végső áldozat", amely aztán a darab központi gondolata lett.
Hallgasd: Miss Saigon
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése