2013. május 4., szombat

Dónászy Magda: Anyák napi versei




Donászy Magda: Édesanyámnak

Te vagy a nap
fenn az égen.
Én kis virág
meseréten.
Ha nem lenne
nap az égen,
nem nyílna ki a virág.
Virág nélkül
de szomorú
lenne ez a
nagy világ.




Donászy Magda: Ajándék

Színes ceruzával
rajzoltam egy képet, 
anyák napján reggel,
Édesanyám néked.

Lerajzoltam én egy 
aranyos madarat,
aranyos madárra
aranyos tollakat.

Elkészült a madár, 
Nem mozdul a szárnya…
Pedig hogyha tudna, 
a válladra szállna.

Eldalolná csöndben
tenéked egy dalban, 
amit anyák napján 
mondani akartam.



Donászy Magda: Anyák napján

Tavaszodik, kis kertemben 
kinyílik a tulipán.
Ragyognak a harmatcseppek 
anyák napja hajnalán.

Kinyílott a bazsarózsa, 
kék nefelejcs, tulipán, 
neked adom anyák napján, 
édes-kedves anyukám.





Donászy Magda: Nagyanyónak

Édes-kedves Nagyanyókám! 
Anyák napja van ma!
Olyan jó, hogy anyukámnak 
is van édesanyja. 
Reggel mikor felébredtem 
az jutott eszembe, 
anyák napján legyen virág
mind a két kezembe. 
Egyik csokrot neked szedtem,
ödakünn a réten, 
Te is sokat fáradoztál 
évek óta értem. 
Kimostad a ruhácskámat, 
fésülted a hajamat,
jóságodat felsorolni 
kevés lenne ez a nap. 
Köszönöm, hogy olyan sokat 
fáradoztál értem, 
és hogy az én jó anyámat
felnevelted nékem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése