2008. március 15., szombat

Locsoló versek

Rating:★★★★★
Category:Other

Locsolóversek

Rózsa, rózsa szép virágszál,
szálló szélben hajladozzál.
Napsütésben nyiladozzál,
meglocsollak, illatozzál.



Pálinkás jó reggelt kívánok e háznak,
Főképp a dolgos szülők jól nevelt lányának!
Elmondom én gyorsan jövetelem célját:
Megöntözöm most a környék legszebb lányát.
Kívánok e háznak hát mindenből eleget,
Főképp békességet, egészséget és szeretetet!



Zöld erdőben jártam,
kék ibolyát láttam.
El akart hervadni,
szabad-e locsolni?



Jó reggelt, jó reggelt,
kedves liliomszál,
megöntözlek rózsavízzel,
hogy ne hervadozzál.



Én kis kertészlegény vagyok,
rózsavízzel locsolkodok,
szépen kérem az anyját,
de még jobban a lányát,
hagy locsoljam meg a göndör haját.



Rózsa, rózsa szép virágszál,
Szálló szélben hajladozzál.
Napsütésben nyiladozzál,
Meglocsollak, illatozzál.



Ákom, bákom, berkenye,
szagos húsvét reggele,
leöntjük a virágot,
visszük már a kalácsot!
Locsolhatok?
Szomjas vagyok!



Kinyílt az ibolya húsvét hajnalára,
csepegjél rózsavíz erre a kislányra.
Rózsavíztől majd meglátod,
szép és ügyes leszel,
ugye, kislány
a zsebembe piros tojást teszel?



Nagypénteken erre jártam,
az ablakban rózsát láttam,
el akar hervadni,
szabad-e locsolni?

Adjon a jó isten,
Boldog ünnepeket!
Mindenféle jókkal
Lásson el titeket.
Az öreg nagyapám
Ily köszöntőt hagyott,

Örvendjetek vígan,
Jézus feltámadott.
Öröm ez tinéktek,
Énnekem és másnak,
De én is örülök
A hímes tojásnak.

Adjanak hát nékem,
Néhány piros tojást,
Hogy jó kedvvel menjek
Az utamra tovább.



Itt a húsvét, eljött végre
A szép lányok örömére
Mert a lányok szép virágok
Illatos víz illik rájuk
Ne fuss hát el, szép virágom,
Locsolónak csók jár, három.
Válasz idézettel



Van e háznak rózsabokra,
nyúljék élte sok napokra,
hogy virítson, mint rózsaszál,
megöntözném: ennyibõl áll
e kis kertész fáradsága,
piros tojás a váltsága.



Egy gondolat bánt engemet,
elfeledtem a versemet


Kinyílt az ibolya húsvét hajnalára,
Csepegjél, rózsavíz erre a kislányra.
Rózsavíztől, majd meglátod, szép és ügyes leszel,
Ugye, kislány, a zsebembe piros tojást teszel?


2 megjegyzés:

  1. Ha nem ezekkel a versekkel akarnak locsolni, ne is adjak Fabergé tojásokat??? :)))

    Remek versikék!

    VálaszTörlés
  2. köszi, Nezsu, Fabergét azt ne, semiképp!

    VálaszTörlés