2008. január 29., kedd

Kisfaludy György: A Teremtés



Kisfaludy György: A Teremtés

A végtelen és a semmi.
A kezdetben csak a lenni.
Én vagyok a lét, a pontban,
S itt milliárd napom van.

Először minden volt a pont,
Megnyugvás, béke, semmi gond,
Létem e pontban-létezés.
Pontnyi csak, de ez nem kevés!

Hisz e pontban végtelen,
A kezdetben a vég terem,
És a végben újra kezdet,
Ahogy pontban újra egy lett.

Ez a kis pont a jelene.
Világom pontnyi tág eme
Furcsa kis pont körül, a kint
A bent lesz e pontban megint.

Ilyen vagyok. Ennyi! Kész!
Egész vagyok és semmi rész!
Semmi falán a lét maga,
Lét falán a semmi fala.

Így vész értelme a kintnek
És a bentnek, hisz a szintek
Mindkét oldalán Én voltam,
vagyok és leszek a múltam.

A forrás vagyok a létben,
Ami már él, de ami még nem
Bomlott egészből egésszé,
Valóból lett gyenge képpé.

ÓM! Legyen hát a mozdulás,
Talán egy furcsa fordulás
Létem egészből képzelet
Képez; egy képző képzetet.

2 megjegyzés:

  1. Hát majdnem nyelvtörő... de legalább is az agyat töri, dolgoztatja játékosan. :))

    VálaszTörlés
  2. Játék a szavakkal, és rímekkel...

    VálaszTörlés