2009. április 10., péntek

Szent-Gály Kata: Imádságtöredékek

   
  
  Szent-Gály Kata: Imádságtöredékek   

 - szomorú az én lelkem-
elmondom neked csöndesen
hogy szomorú vagyok

mert Te is voltál halálosan szomorú
s egy más ég alatt
mely ugyanilyen  kék volt
mint az itteni
a Te számodra is meghozta
Földünk tövisbokra a maga tüskéit
bőséges mértékkel

tudom
hogy meg kellene köszönnöm
a Csodálatos Jóhírt
amit hoztál
a Szentséget
az Oldást
meg Anyádat

de ma csak annak örülök mindezekből
hogy rettentő nagy kínok ismerője vagy


-vérrel verítékezett-

köszönöm
hogy előtted nem kell álarcot hordanom
de megmutathatom nem látszó  könnyeimet is
melyek oly nehezen és fájdalmasan
csorognak belső arcomon végig
mint gyanta szivárog a sebzett fatörzsön

mondd az Igent elém
mondd az Igent velem

 - múljék el tőlem-

add Uram
hogy megnyíljak a fénynek
a saját Olajfák-hegyi éjszakámban
hogy magamévá tudjam tenni
az Atya kemény akaratát én is
hogy akarni tudjam azt
amit nem akarok

 - íme az ember-

megkötöztünk Téged
aki azért jöttél
hogy feloldozz bennünket bűneinktől
lehívtuk rád a halál átkát
aki azért jöttél
hogy az élet áldását add nekünk

 - keresztre feszítették-

Isten Báránya
vedd el az én bűneimet is
vedd magadra életem minden helytelenségét
légy az én Helyettesem
égy az én Áldozatom
légy az én Közbenjáróm

 -a másik lator Jézushoz fordult-

vajon ki miatt
vajon ki miatt
nyíltak meg a bezárulni készülő szemek
micsoda jótett
micsoda imádság
van e nagyszerű megtérés hátterében
mekkora alázat
mekkora hit
mekkora kegyelem

 - íme a te anyád-

Te nem hagysz el soha
Te velem jössz a legsötétebb éjszakába is
mikor a virrasztók szeme lecsukódik
és megmutatkozik a halál
Te nem hagysz el soha
még át is ölelsz elesettségemben
mert Te anyám vagy

 - a sokaság mellét verte-

kereszted előtt
feltétel nélkül megbocsátok mindazoknak
akik megbántottak engem
Te tudod
mennyire voltam vétkes vétkeikben
és hogy ki kezdte ásni azt a szakadékot
amit azután közösen mélyítettünk
megtérők Örök Pásztora
fogd össze szétszakadt kezünket

 - feltámadt-

az vagy
aki voltál
és mégis mennyire más
az leszek
aki voltam
és mégis mennyire más

2 megjegyzés: