2008. január 29., kedd

Mi a Mandala....mit jelentenek a szinek...



A szó, az ősi indiai szent nyelvből, a szanszkritból származik. Jelentése: kör, ív, körszelet, korong. Más vélemény szerint jelentése az elmével is kapcsolatban áll (manas a. m. „elme”). Eredetét tekintve leginkább a buddhista tibeti és indiai kultúrához köthető, ahol ma is, évezredek óta használják meditációs technikákhoz, gyakorlatokhoz. A jógik elmélyedést segítő különféle eszközöket használnak, melyekre támaszkodva szilárdan tarthatják tudatukat meditációjuk tárgyán. Ezek a test- és kéztartások, azaz mudra, a hangok, ami nem más mint a mantra, a kézbe vehető tárgyak, tehát a vadzsra és a mala, illetőleg az istenségek különféle képi ábrázolásai, azaz a mandala.

A mandala a kozmosz illetve különféle istenek hindu vagy buddhista vallási ábrázolása. Elkészítési folyamata maga is egyfajta meditatív szertartás.
(A Wikipédiából, a szabad lexikonból).


 
Japán
Tibet

i
Amerikai


A mandalát nézve, a képre koncentrálva harmonizálhatjuk magunkat, a nekünk tetsző képpel gyógyíthatjuk testünket, lelkünket, kikapcsolódhatunk stresszes világunkból, és rég elfeledett igazságokra, emelkedett, tiszta gondolatokra és különleges összefüggésekre ébredhetünk rá.
Mandalák készítése, színezése, festése gyógyítólag hat a lelkünkre. A színhasználat a lelkünk legmélyéből jön, tehát a színek jelentése adja a személyiségünket. Lehetséges, hogy a mandalát, amit most festettél, egy év múlva teljesen máshogy készítenéd el, tehát mutatja akár a jellemfejlődést is.


Festett Mandala:
Mandala Képek
Mandalák:


6 megjegyzés:

  1. Köszi... valaha én is készítettem mandalákat :)

    VálaszTörlés
  2. Én is próbálkoztam, most itt rajzolni, hááááááát... egérrel nem könnyű

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a mandalákat és a tibeti kultúrát is. Csináltam egyszer egy ( tibeti) mandala PPS-t amelyben próbáltam a sorrendet megmutatni hogyan készül, hát nem könnyü. Azt még nem tettem fel a lapomra csak a CH-n van meg de magáról Tibetröl van a lapomon PPS és eredeti zenét ( Nawang Kechong Ö monk.) tudtam hozzá használni ami miatt sokszor megnézem mert mindig elvisz valahová. Ha ven kedved keresd meg a Blogban és nézd meg kérlek kíváncsi vagyok a véleményedre.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Vazsu a lehetőséget, megnézem. Én is kiváncsi vagyok, és ezek az ősi szokások, kultúrák nagyon sok ismeretet, élményt adnak a mai embernek is.

    VálaszTörlés
  5. Nos ezek a kultúrák tőlem nagyon messze esnek....ami nem zárja ki azt,hogy a képek jók és tetszenek!:-)))"A mandalát nézve, a képre koncentrálva harmonizálhatjuk magunkat, a nekünk tetsző képpel gyógyíthatjuk testünket, lelkünket, kikapcsolódhatunk stresszes világunkból, és rég elfeledett igazságokra, emelkedett, tiszta gondolatokra és különleges összefüggésekre ébredhetünk rá."Semmit nem érzek....na de ez csak én vagyok!:-))))

    VálaszTörlés
  6. Ez is hit kérdése Zsu! Nekem sem jön be ez sem, az asztrológia és a stb...
    Ha nézegetem vagy olvasgatom, de inkább a feng sui az, ami jobban bejön. Abból a pozitív dolgok bejönnek, de az is akkor működik nálam, ha tényleg foglalkozok vele, odafigyelek mit hova tegyek és hogy. (Na de ez nem rendszeres nálam sem a gyakorlatban:)) Sok olyan dolog van, amiben kételkedünk, nehéz elfogadni, de ezt mindenki maga érzi, ha tud ezekről a dolgokról, hogy segít-e neki valamit vagy nem:)

    VálaszTörlés