2015. január 24., szombat

Szuhanics Albert: Tegnap újra láttam őt


Szuhanics Albert: Tegnap újra láttam őt

Hosszú hónapok után,
Egy pillanatra újra láttam őt.
Őt, az el nem felejthetőt.
Vagy csak álom volt talán?

De nem, mert a többiek is
Találkoztak vele,
Amint átlebbent karcsú termete
A keskeny folyosón.

Nekik csak egy a sok közül,
S nem veszik észre, amit én...
Fátyol van mindegyik szemén?
Őt nem lehet általánosítani...

Hirtelen előttem lépkedett,
Mint egy tündér, úgy tűnt elő,
Ő, a karcsú, szép, szőke nő,
S a világ megváltozott.

Lángolt a keskeny folyosó...,
S ő könnyedén lépett tova,
Majd hátranézett oda, -
Hol én álltam földbegyökerezve.

Vidáman, nevetve köszönt,
Szép szeme reám csillogott.
Meglátta a tegnapot...
Egy régi, kedves ismerőst.

Majd eltűnt a szemem elől.
Neki csak ennyi voltam rég,
És az vagyok most is még...
Ő nem változott, és én nem változtam....

1975. október

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése