2014. december 31., szerda

Új évi köszöntők, idézetek


"Esztendő borul esztendőre, 
Az új az ót eltemeti. 
Ki búsul ezen? Csak a dőre, 
A bölcs mindezt csak neveti."
(Benedek Elek)

"Az esztendőnek a halála 
Oly ünnepélyes egy halál! 
Ilyenkor minden jobb halandó 
Elzárkozik, magába száll, 

S nem hogy barátnak, hanem még az 
Ellenségnek is megbocsát, 
És ez valóban nagyszerű, szép; 
De én is így tegyek-e hát?"
(Petőfi Sándor)

"Kívül, belül maradjon
Békében az ország;
A vásárra menőket
Sehol ki ne fosszák.
Béke legyen a háznál
És a szívredőben.
Adjon Isten, ami nincs,
Ez uj esztendőben."
(Arany János)

"Új esztendő beköszön. 
Régi könyvben új lap
új topán a küszöbön
ég küszöbén új nap. 
Ej haj dús az év
minden jót ígér, 
minden napja cél és
minden éje kéj."
(Babits Mihály)

"Ismét leboronga egy évi idő,
Gyors napjaival soha vissza se jő.
Gyors napja, miként fejedelmi madár,
Csattogva odább kél és tova jár."
(Nagy Imre)

"Igyál. Köszöntsd magad felé a bort,
amely ezen az órán átsegít, s figyelj.
A távolban lovak: már tépdesik zablájukat,
jövendő tévedéseid."
(Szabó Magda)

"Adjon Isten, ami nincsen
Az új esztendőben!
Így énekelt Arany János
Rég elmúlt időben.
Adjon Isten, ami nincsen,
Én sem kérek másat
Hogy mi nincsen, nem kell ahhoz
Semmi magyarázat."
(Benedek Elek)

"Álljunk meg, és emlékezzünk a mögöttünk álló évre! Emlékezzünk a sikereinkre és a kudarcainkra, a megszegett és betartott ígéreteinkre. Arra, amikor a legjobb kalandokban volt részünk, és amikor bezárkóztunk, hogy elkerüljük a csalódásokat. Valójában erről szól a Szilveszter. Kapunk még egy esélyt, hogy megbocsássunk, hogy jobbak legyünk, többet adjunk, többet szeressünk, éljünk. Ne töprengjünk azon, mi lett volna ha, örüljünk annak, ami jönni fog. Fogadjuk meg, hogy jobban odafigyelünk egymásra, jót adjunk, és nem csak ma éjjel, hanem egész évben."
(Szilveszter éjjel c. film)

"Isten hozzád ó-év, elaggott cimbora! 
Jer, szorítsunk kezet örök elválásra: 
Te mégysz - én maradok, s csak azt sem mondhatjuk
Egymásnak: "Adieu! a viszontlátásra.""
(Császár Ferenc)

"Úgy fogom szemlélni ezt az új évet, mintha a következő 365 nap most peregne le először a szemem előtt - meglepetéssel és csodával fogom nézni a körülöttem lévőket, örömmel fedezve fel, hogy mellettem vannak, s megosztozunk a szeretet nevű valamin, amiről ugyan sokat beszélünk, de kevésbé értjük."
(Paulo Coelho)

"Évre évek multak s azóta én sokszor 
vártam még gyermekként az évfordulatkor, 
hogy majd csúcsra érek s gyakran már-már hittem, 
látok is valamit –, másszor legyintettem 
s Szilveszter csuszamló, sikongató éjén 
részegen pörögtem az év meredélyén."
(Illyés Gyula)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése