2013. március 15., péntek

A Pilvaxból a halhatatlanságba


Néhány óra alatt eldőlt minden. Március 15-én kora délelőtt, tíz óra körül a Pilvaxból elindult néhány fiatalember - legkevesebb hatan, de legfeljebb tizenöten voltak, ugyanis a visszaemlékezések ellentmondóak a létszám tekintetében - a közeli orvosegyetem épületéhez. Náluk volt követelésük tizenkét pontba foglalt jegyzéke és a Nemzeti dal is, amelyet néhány perce már felolvasott társainak Petőfi. Ennek a versnek aznap szintén főszerep jutott.

Itt olvasd tovább: "A mozgalom valóban csak diáktüntetésnek indult; egy vers lökte fel történelmi eseménnyé"



Felső sor: Deák Ferenc, Batthyány Lajos, Kossuth Lajos.
Középen: Széchenyi István, Mészáros Lázár. 
Alsó sor: Eötvös József, Esterházy Pál, Klauzál Gábor, Szemere Bertalan

Az első magyar független felelős minisztérium. Igen rövid életű volt: 
1848. március 17-én nevezte ki az uralkodó Batthyány Lajost miniszterelnökké, a kormány április 7-én alakult meg. 1848. szeptember 10-én a kormány lemondott, új megbízást kapott, de a szeptember 25-én kelt uralkodói nyílt parancs érvénytelenítette Batthyány megbízatását. Helyét az ügyek intézésében a Kossuth Lajos által vezetett Országos Honvédelmi Bizottmány vette át.

Régebbi bejegyzéseim, képek itt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése