2013. január 14., hétfő

Szulejmán / Török filmsorozat

 Szulejmán, egy török televíziós sorozat, hetente egyszer, szerdán esténként mutatja be az RTL csatornája.

1. rész:
Szulejmán trónra jutásának természetesen Európa-szerte híre megy, akárcsak reformjainak, miszerint a Földközi-tengeren zajló árucseréket is kézben akarja tartani. Seregét már javában készíti a hadjáratra, mikor hírül kapja, hogy a keleti gyarmatoknál lázadások törnek ki. A nyugati hadjárattal így várnia kell, amit a keresztény hatalmak üdvözölnek. A szultán első komolyabb teendője tehát rendet tenni keleten. A palotában folytatódik az ágyasok képzése. Oktatóktól tanulják az illendő viselkedést, etikettet. Rokszolana rendre hangot ad nemtetszésének, amivel még inkább felhívja a szultánhoz közel álló emberek figyelmét, és általuk persze az uralkodóét.
A sorozatot egy hétig érhető el a honlapon!


Egy cikk az Origó oldalán: Szulejmán....





Szereposztás:


Színész(nő) Szerepnév Megjegyzés Magyar hang

Halit Ergenç I. Szulejmán Szultán          Széles Tamás
Nebahat Çehre Ayşe Hafsa Szulejmán édesanyja Frajt Edit
Meryem Uzerli  Hürrem Szulejmán felesége  Bognár Anna
Okan Yalabık Pargalı İbrahim Pasa          Viczián Ottó
Nur Aysan Mahidevran Szulejmán felesége Kisfalvi Krisztina
Selma Ergeç Hatice                           Solecki Janka
Sema Keçik    Karabel
Filiz Ahmet Nigar                           Kökényessy Ági
Selim Bayraktar Sümbül                   Galbenisz Tomasz
Selen Öztürk
Nihan Büyükağaç Gülşah
Burcu Tuna
Merve Oflaz
Arif Erkin
Ali Uyundıran
Alp Öyken VII. Kelemen pápa           Csuha Lajos
Murat Tüzün
Doğan Turan
Gökhan Çelebi
Yüksel Ünal Şeker Ağa főszakács
Fatih Al Matrakçı Nasuh matematikus, történész, geográfus, miniatúralista, feltaláló
Y. Berkan Demirbağ
Mehmet Günsür Şehzade Mustafa
Burak Özçivit Malkoçoğlu Bali Bey
Melisa Sözen
Engin Günaydın Gül Ağa
Erman Saban
Pelin Bekiroğlu
Tolga Tekin
Serkan Altunorak
Sabina Toyiza
Gürbey İleri
Cemye Ebuzziya
Şefika Tolun
Ünal Yeter
Orhan Eşkin
Fehmi Karaarslan
Murat Şahan
Bergüzar Korel Teresa
Vendég- és mellékszereplők

Egy kis történelmi emlékeztető...

2 megjegyzés:

  1. Megnéztem az első részt, de amikor megtudtam, hogy ez egy újabb végeláthatatlan sorozat (állítólag Törökországban már a negyedik évad megy), akkor elhatároztam, hogy nem fogom nézni. Nagyon lassan halad előre a történet, sajnálom rá az időt.

    VálaszTörlés
  2. Én felveszem a sorozatot, és bármikor megnézhetem. A Vészhelyzetet és a Grace klinikát is így néztem mindig. Az nem zavar, hogy több évad, és hetente egyszer van, így nem köt a TV elé, viszont, bármikor megnézhetem.Így azért jó, mert én osztom be az időmet:)
    Nekem tetszik a témája és a film is jónak ígérkezik:))

    VálaszTörlés