2011. december 5., hétfő

Leonard Cohen: Én itt vagyok neked

Rating:
Category:Other
Amerikai Egyesült Államok dokumentum (2005) (100')



Most a TV-n is látható!
Holnap reggel, 7 óra 15 perckor és még ismétlik párszor a Filmbox csatornán! (dec.9, 16, 21, 26)

2005 januárjában a világ legjobb előadóművészei összegyűltek, hogy leróják tiszteletüket Leonard Cohen, a legendás énekes-dalszerző előtt. Montreálban születtem, 1934-ben. Láncokkal születtem, de később a szél röptette száraz levelek nekiütődtek a kórház falának. Világra jöttem, és elkezdődött a horror - kezdi lírai önvallomását az ünnepelt. S hogy látják őt a pályatársak? Úgy éreztem, felfedeztem a világ legcsodálatosabb művészét - idézi fel Leonard Cohen zenéjével való első találkozását Nick Cave. Leonard számomra majdhogynem egy próféta hangja a zenében - mondja róla Edge, a legendás U2 együttes tagja. Lian Lunson dokumentumfilmjéből egy nagy formátumú művészt ismerhetünk meg, és egy elmélyült gondolkodót, aki választott mesterségével, a dalszövegírással kísérli meg jobbá tenni a világot.

2 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem a dalait.

    VálaszTörlés
  2. Megnéztem a filmet, nagyon tetszett! Ritka, akit életében így elismernek és a művészvilágban is ennyi tisztelője van.
    Cohen nagyon szerény ember, ez a filmből is kitűnik, Ő maga is beszél róla, az életéről.
    Azt viszont nem tudtam, hogy a könyvét kínaira is lefordították.

    VálaszTörlés