2009. április 10., péntek

Szent-Gály Kata: Az én imakönyvem



Szent-Gály Kata: Árpád-házi szent Margit

     Az én imakönyvem
Nem írták tudósok, nem rebegték szentek,
nincs benne szavaknak szép virága, selyme:
az én imakönyvem Krisztus szent Keresztje.
Nem tudom megunni, nem tudom letenni,
mélységes titoknak forrására leltem,
s be nem telik véle szomjúságos lelkem.
Itt a szentek kútja! Bőséges, patakzó,
élő vizek árja indul útra innét,
aki megízlelné: mindig újra innék.
Megállok előtte, mint akit igéznek,
gyökeret ver lassan messzejáró lábam,
karom is kitárul könyörgő imában.
És elindul bennem Szíve dobbanása,
enyém lesz a vágya, enyém szenvedése,
töviskoronája, az ostor verése.
Enyém lesz, enyém lesz a szent Kereszt fája,
s amíg megfeszítve rajta függ a lelkem,
úgy érzem, hogy nem én, de Krisztus él bennem.

4 megjegyzés:

  1. "úgy érzem, hogy nem én, de Krisztus él bennem"
    Bizonyítják versei, hogy ez így van! - Megvettem a Napról napra könyvét.
    Abból szoktam csemegézni! - Nagyon értékes könyvem!

    VálaszTörlés
  2. Szia ! Köszönöm ! Jó itt olvasgatni nálad ! :) Békés húsvétot kívánok ! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen kedves Katalin, megnézem, amit belinkeltél!
    Köszönöm Erika, viszont kívánok Neked is szép ünnepeket!

    VálaszTörlés