2009. április 29., szerda

Idézetek - (vegyesen)

Rating:★★★★★
Category:Other

Megtanultam, hogy mindenki a hegytetőn akar élni, anélkül hogy tudná,
hogy a boldogság a meredély megmászásában rejlik.” 
(Wass Albert)


Mert az égi útnak elve:.
kúszva, vérzőn énekelve,
portól, sártól piszkosan,
menni mindig, biztosan”
(Dsida Jenő)


“Az egyik percben nincs semmid, a másik percben meg többet kapsz,
mint amit el tudsz fogadni.” 
(Paulo Coelho)


“Hű barát az idő: felnyitja a szemeket, meghozza a tisztánlátást; tetté érleli a szándékot, alkotássá emeli a gondolatot; lecsöndesíti a szenvedélyeket,
elhamvasztja az indulatokat: a vadat megszelídíti, a mimózát fölbátorítja; szétzúzza a lélek kőképződményeit, lekapargatja a szív mészkőlerakásait - aki látni s hallani tud, megérti üzenetét. Ezt úgy nevezem: változás, a mindenkit fölemelő, előrelendítő erő.” 
(Tatiosz)


“Elfogadni tudni a boldog napokat,
de az örömteleneket is.
Sem kicsordulni, sem elsivárulni.
Sem elcsorbulni, de túl sokat sem érni.
Sem szónokolni, sem elnémulni.
Nem megtenni gyorsan, de nem is késlekedni.
Nem hivalkodni, és nem tetszelegni -
sem az éles kést, sem a díszes cserepet nem kíméli az idő.
Az előbbi elcsorbul, az utóbbi színét veszti.
Utat választani, de nem a sikerét, hanem a boldogságét.
Az úton járni, majd végigmenni,
a nagyságot az erénnyel, és nem a szerencsével mérni.
Egyszerűen boldognak lenni - dísz, ragyogás, külcsín nélkül.”
(Tatiosz)


“A boldogság vágykép - ezért mindenkinek mást jelent, 
mivel mindannyian másképp gondolkodunk.” 
(Tatiosz)


“Hogy el tudd fogadni az emberi természet sokszínűségét, gondolj az utazóra, aki éjszakai szálláshelyét akár naponta váltogatja.” 
(Tatiosz)


“A szeretet és gyűlölet tükre által látod magad a legtisztábban.” 
(Tatiosz)


“Amit magadról gondolsz, hozzád tartozik; amit másokról gondolsz,
az is hozzád tartozik. Amit rólad gondolnak, azzal semmi dolgod,
ha meg akarod őrizni lelked békéjét.”
(Tatiosz)


“A szív hangja - az
igazság első szava.” (Tatiosz)


“A hétköznapi életben sötétnek látjuk a világosat, zavarosnak a tisztát,
színtelennek a szivárványt. Ha mindennapi életeden felülemelkedsz,
megpillanthatod a fényt, a tisztaságot, a színeket - s rajtuk keresztül önmagadat.
Ha magadban mindezeket megtaláltad, felfedezed őket az emberekben is.”
(Tatiosz)


“Mikor arra vágysz, hogy észrevegyenek, megértsenek és szeressenek,
 tudd, hogy a többiek is erre vágynak.” 
(Tatiosz)


“Nemcsak azért vagyunk manapság kimerültek, mert sokat robotolunk,
 hanem mert olyasmit csinálunk, amit nem szeretünk, és olyan légkörben élünk, amelyben nincs szeretet. Ha valamit szeretettel teszünk, észre sem vesszük,
 milyen teljesítményre vagyunk képesek. A szeretet mérhetetlenül sok energiát ad. Fáradhatatlanná teszi az embert, feltölti erővel.” 
(Müller Péter: Szeretetkönyv)


“Inkább csalódok, ha kell, naponta százszor is, minthogy állandóan bizalmatlan legyek mindenkivel, és az életet pokolnak tartsam, amelyben szörnyetegek élnek… Szeretek élni! És inkább legyen az életem örömteli, néha csalódással, mint elejétől végig boldogtalan, de csalódások nélkül!” 
(Müller Péter)


“Időnként meghal bennünk valaki, és valaki más megszületik. 
Ami elmúlt, annak múlttá kell válnia, s ha nem akar, akkor tudatos munkával
 azzá kell tenni. Maga az idő nem teszi azzá - segíteni kell neki.” 
(Müller Péter)


"Bármi gondod van az életben, végy elő egy verses könyvet, 
vagy a megoldást, vagy a megnyugvást megtalálod benne. 
(Bácskai János)"


A szeretet nem adó, vagy követelés, mely mögött ott áll a végrehajtó.
A szeretet úgy árad, mint a napfény: csöndesen és állandóan - egyedül
a maga csodatévő hevétől.
 (Hecker Antal)


Magyarnak lenni nagy szent akarat,
mely itt reszket a Kárpátok alatt:
Ha küszködőn, ha szenvedőn, ha sírva,
Viselni sorsunk, ahogy meg van írva;
Lelkünkbe szíva magyar földünk lelkét,
Vérünkbe oltva hősök honszerelmét.
Féltőn borulni minden magyar rögre
S hozzátapadni örökkön örökre. . .
(Sajó Sándor, Magyar Sors)


"Ismerem azokat a szavakat,
amelyeket még ki sem ejtettél.
Már tudom hová tartasz,
mikor még el sem indulsz.
Tudok a féltett titkaidról,
amiket mélyen elrejtesz.
Mindent tudok rólad, kedvesem,
nem vagyok kém, csak szeretlek!"
(Jim Morrison)


"Helytelen azt hinnünk, hogy a szerelem hosszas együttlét
és kitartó udvarlás gyümölcse.
A szerelem a szellemi-lelki rokonság gyermeke,
 s ha egyetlen pillanat nem hozza létre ezt az összetartozást,
hosszú évek alatt sem születik meg soha."
(Kahlil Gibran)


"A szerelem a lélek selyme,
a szív bársonyvirága,
melynek magvát minden szívben
elültette a teremtés,
de amely csak minden ezredik szívében
érik meg igazán pompázó virággá."
(Rabindranath Tagore)


"Elválunk most már. Te is elmégy, én is.
Hogy összeforrott a mi sorsunk mégis.
Engem egy halvány arc űz messze, messze
S neked másutt is én jutok eszedbe.
Elválunk most már, te is elmégy, én is,
Felednél mindent s emlékezel mégis!"
(Ady Endre: Elválunk)


"Elválunk most már. Eladtad a lelked...
Hisz' én mi voltam?... Álmodozó koldus,
Szívvel fizettem csupán a szerelmed!...

Te fényre vágytál. Meglelted a fényt is,
De majd a fényben keresed a lelket, -
Felednél mindent, emlékezel mégis!..."
(Ady Endre - Elválunk)


"Szerelem: meghódítani, bírni és megtartani egy lelket, amely annyira erős, 
hogy fölemel bennünket,
s annyira gyönge, hogy éppolyan szüksége van reánk, mint nekünk őreá."
(Paul Gerardy)


"Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan."
(Pilinszky János: Átváltozás)


"Kétszer-egy sors az isten előtt,
szövetség nem lehet se más se különb:
hogy én mi vagyok, nem tudom,
csak azt, hogy benned bizhatom,
bármennyit sírtál, hadakoztál,
jönne új vihar, rámhajolnál,
magad ellen is átkarolnál."
(Szabó Lőrinc)


A könny és a szerelem...
"A könny és a szerelem édes testvér, nem boldogság az, 
ami könnyet sem ér...aki soha nem sírt az soha nem szeretett, 
mert a könny és a szerelem egy napon született."


"Rám nézve tiltott gyümölcs lettél,
minden álmom megölted,mikor elmentél.
Az utam megy tovább,de Nélküled,
sokkal rosszabb,fájdalmas érzés, ahogy
válaszok nélkül hagytál engemet.
Miért nem én leszek akit elfogadsz mint rég?
Miért vagyok neked még mindig ellenség?
A múltam előjön és fojtogat.
Tudom,hogy másé vagy már, ne is tagadd.
Miért van az, hogy más fontosabb?
Miért nem akarod, hogy lássalak?"
(ismeretlen)


"Azt kérdezik, lehet-e kettőt
egyformán szeretni. Azt lehet.
De azt akarják tudni, lehet-e
kettőt úgy szeretni, mint egyet.
Azt nem lehet." 
(Osvát Ernő)

1 megjegyzés: