2009. március 30., hétfő

Dsida Jenő: Tavaszi ujjongás



Dsida Jenő: Tavaszi ujjongás  
  
Tarka virágnak  
Illata kábít, -  
Édes a méz mit  
Kelyhe kinál;  
Lebben a lepke,  
Röppen a méh -  
Sok kicsi vándor  
Kedvese ajkán  
Csókra talál.

  Nincs ma halál,
Él ma a földön  
Mit csak az Isten  
Élni teremtett; -  
Harsog a himnusz,  
Hangos a táj! -  
Semmi se fáj,  
Minden örömre,  
Tűzlobogásra  
Szítja a lelket...  
  
Újra születtünk  
Zöld lobogóval  
Lepkefogóval  
Táncra megint!  
Csókot a földnek,  
Csókot a fának,  
Csókot a rügynek,  
Mert a hatalmas  
Égi Jövendő  
Hírnöke mind!  
  
Hallga, mi szépen  
Csendül a nóta,  
Csörtet a csermely,  
Csattan a csók!  
Messze az erdő  
Lombjai közt a  
Nyár keze int! -  
Hirdeti minden,  
Hirdetem én is,  
Itt a tavasz!

(1924. április hó 25-én)

6 megjegyzés:

  1. Itt még nincs tavasz, de jön :-) REMÉLJÜK !
    Nagyon szép ez a vers : nem ismertem !
    KÖSZÖNÖM !

    VálaszTörlés
  2. Köszi !! :)
    Szép ez a vers :))

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszik ez a szép vers. Köszi

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen Mindenkinek!
    Már itt a tavasz, a böjti szelek viharosak...

    VálaszTörlés
  5. Szívesen, kedves Babóca! Köszönöm, hogy ítt voltál!

    VálaszTörlés