2008. december 18., csütörtök

Szent-Gály Kata: Tépelődés


Szent-Gály Kata: Tépelődés

Ő volt a társam néhány boldog éven,
s itt nyugszik most a márványkő alatt,
hol arca mása úgy ragyog fel nékem,
mint szép szavak közt fájó gondolat.

Ő tudta jól, hogy tépelődve élek,
a lét talánya mindig érdekelt:
honnan s hová   az élők és a holtak
s mit ád nekünk a vég a fény helyett?

Öröm van-e a lágy homályú mélyben?
Elég-e az, hogy nincsen fájdalom?
És ott, a lélekszállító dereglyén
mesés alak, vagy mégis él Charon?

A Styx folyót mi űzi s hajtja körbe?
Ki látta már a Cerberus kutyát?
S a tág határú asphodelos-rétek
megőrzik-e az árnyak lábnyomát?

Parancs-e inni Lethe hűs vizéből?
Egyetlen korty is végzetes lehet!
Ha nincsen emlék: meg nem ismer engem,
s ha múltam elvész, minden elveszett.

De nem, nem így lesz! Kép merül fel bennem:
előttem áll egy karcsú nőalak,
és int nekem, ki éppen partra szállok:
Jöjj, itt vagyok! Mióta vártalak!

2 megjegyzés: