2008. március 27., csütörtök

Wass Albert: Rózsaszirmok



Wass Albert: Rózsaszirmok

Leszállt az alkony s egy gyenge szellő
Tündér-rózsát hintett az égre,
Fülembe suttogott egy bús mesét,
S tova libbent a messzeségbe...

Egyszer, régen, mikor még volt öröm,
Egy tündér élt nyíló rózsák között,
Alatta vígan csillogott a tó
S a zord szikla bíborba öltözött...

Ha jött az est, ott dalolt a szellő,
A bércen harsogott a vad patak,
S a szellő halk suttogása mellett
Táncolt a köd, s ezüst holdsugarak...

Hanem egyszer, zúgó fergetegben
A Szélkirály orkán-csapata jött,
És elragadva a tündérlányt
Eltűnt a sötét fellegek mögött...

Azóta mindig, mikor jön az est,
S bíborban úsznak a hegyoldalak,
A szellő halkan az égre szórja
A fonnyadt tündér-rózsa szirmokat...

Én is olyan bús szellő vagyok,
Verseim picinyke rózsaszirmok,
Miket most, hogy alkonyom leszállt,
Haloványkék végtelenbe szórok...

4 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Úgy látom, hogy most Wass Albertes hangulatban vagy, ami nem baj, sőt... Magam is tisztelője vagyok az irodalmi munkásságának.Szeretem én is a verseit, megvan a kiadott összes versének kötete nagy örömömra. Köszönöm szépen, hogy ismét idehoztál egy mesébeillő darabot nekünk-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  2. Igen, egy ideje engem is "megfogott", nagyon megszerettem.
    Barátnőmtől kaptam egy falinaptárt, ami gyönyörű szép, Wass Albert 2008 Falinaptár, minden hónapnál van egy-egy verse. Korábban is kedveltem, de most mind jönnek elő sorban...
    Éppen most akadtam egy szép oldalra, itt a Multiplyn...
    http://wassakarat.multiply.com/

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szep ez a verse. Koszonom.

    VálaszTörlés