2008. március 4., kedd

Egy jó hír...

Rating:★★★★★
Category:Other

Megalapítják a Bessenyei Ferenc díjat

A család hozzájárulásával Bessenyei Ferencről nevezik el Hódmezővásárhelyen azt a művészeti díjat, melyet a közgyűlés májusban alapít.

A kétszeres Kossuth-díjas, érdemes és kiváló művész 1919. február 10-én született, Vásárhelyen és 2004. december 27-én hunyt el. Pályája szülővárosában indult. Bessenyei Ferenc a ma már nem létező népkerti faszínházban lépett először a világot jelentő deszkákra. A később országos hírnevet és elismertséget szerző művész 2004 márciusában Vásárhely díszpolgára lett. Halála előtt utoljára ekkor járt "hivatalosan" a városban.

A Bessenyei-díjjal amatőr és hivatásos színjátszókat, népdal- és magyarnóta-énekeseket, néptáncosokat, valamint vers- és prózamondókat akar támogatni az önkormányzat. Olyan embereket, akik kimagasló és példamutató művészeti tevékenységet folytatnak vagy folytattak, Vásárhelyen élnek, a városhoz kötődnek vagy innen származnak.

Évente egy-egy művészt, illetve művészeti csoportot díjaznak. A jutalmazottak oklevelet, Bessenyei portréjával díszített plakettet, és nettó 500-500 ezer forintot kapnak. Az első díjat a magyar kultúra napján, vagyis január 22-én adják át.

2008. február 27. 14:15 |
Forrás: STOP/delmagyar.hu



Bessenyei Ferenc (Hódmezővásárhely, 1919. február 10. - Lajosmizse, 2004. december 27.) Kossuth-díjas színész, kiváló művész, a Nemzeti Színház örökös tagja, a Nemzet Színésze ...



Itt a Honlapja található:
BESSENYEI FERNC

Itt pedig a nálam található dalai:
Bessenyei Ferenc nótázik


6 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Örülök a hírnek, mert én is nagy tisztelője voltam és vagyok ma is a nagyszerű művésznek-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  2. Ez a hír a maximális csillagot érdemli! :)

    VálaszTörlés
  3. Bocsánatot kérek, de erre én nem figyeltem. Természetesen a legtöbb csillagra érdemes a jó hír-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  4. Igen, nagyszerű Ember, Színész volt, és ideje, hogy méltó rangra emeljék a nevét!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon öültem ennek a hirnek.Nekem is kedvenc szinészem volt Bessenyei Ferenc akit nem lehet elfelejteni!!

    VálaszTörlés
  6. Valóban így van, azt hiszem nagyon sokan kedveltük, szeretttük Őt.

    VálaszTörlés